Buscar

Yükleniyor...

Páginas

Ahmet Ümit'ten İstanbul Hatırası

Ahmet Ümit romanlarını hep severek okumuşumdur. Bu romanı da bizleri sürüklüyor, bir sonraki bölümde neler olacak diye romanı elinden bırakmak güçleşiyor. Gerçi ben başka yabancı yazarlardan biraz etkilenerek yazdığını düşünüyorum ama neyse..

İstanbul Hatırası.. Bir seri katilin işlediği gizemli cinayetlerden oluşuyor. Ve Ahmet Ümit'in diğer romanlarından bildiğiniz Başkomiser Nevzat, bu cinayetleri çözmeye çalışıyor. İstanbul adına işlenmiş cinayetler, kurbanları İstanbul'un tarihi yerlerine bırakmaları, her kurbanın elinde bırakıldığı döneme ait sikkeler bulunması.. 

Mesela İstanbul'un ilk adının Byzantion olduğunu bu romanı okurken öğrendim. Konstantinopolis ise ikinci adıymış. Hatta Osmanlılar döneminde bile İstanbul değil, Konstantiniyye olarak kullanılıyormuş. Tabi bir de Byzantion isminin Kral Byzas'tan geldiğini, Konstantinopolis ismi de Konstantin'den geldiğini öğrendim. Bu sürükleyici romanda İstanbul'a ait değerli tarihi bilgiler vermiş Ahmet Ümit. Mesela Fatih Sultan Mehmet dönemine de değinilmiş. Veya Mimar Sinan ile Kanuni Sultan Süleyman. Zaten tarihe düşkünlüğüm artmıştı, bu tarz romanları okuyarak da birşeyler öğrenmeyi seviyorum. 

Tarzına gelince.. Ahmet Ümit yine bilindik şeyi yapıyor. Kötü adam olarak gösterdiği kahramanlardan şüphelenmemizi sağlıyor. Ama sonunda katil bizim çok iyi insan zannettiğimiz biri çıkıyor. Evet ben bu tarzı artık ezberledim. Hatta bazı romanlarında daha en başından tahmin ediyorum katili. Tamam bu romanda biraz daha zorlandım tahmin etmekte. Son 150 sayfada anlamıştım yine de. Bu anlamda artık beni şaşırtmadığını söyleyebilirim. Ancak yeni yeni Ahmet Ümit romanı okumaya başlayan kişiler, elbette ki şaşıracaklardır. Zaten böyle polisiye romanları güzel yapan şeylerden biri de, okuyucuyu meraklandırması. Ahmet Ümit bunu çok güzel yapıyor şüphesiz. Fakat kendini bu tarzda tekrar ediyor. Bir okuyucu olarak bundan rahatsızım.Umarım diğer romanında daha farklı bir yol izler.

İstanbul Hatırası 560 sayfalık bir roman. Gözünüz korkmasın sayfaların fazlalığından, çünkü sürükleyici ve elinizden düşürmek istemeyeceğiniz bir roman. Mutlaka okumanız gerektiğini düşünüyorum. En azından İstanbul'la ilgili güzel bilgilere yer verdiği için.

Patasana,Beyoğlu Rapsodisi,Aşk Köpekliktir, Şeytan Ayrıntıda Gizlidir,Kavim.. Bunlar benim okuduğum Ahmet Ümit romanları. Elbette daha fazlası da var. Bence yabancı yazarlardan çok, Türk yazarları okumamız gerekiyor. Çünkü best seller olan romanlara bakarsanız, birçoğu okuyucuya bir şey katmayan vampir hikayeleri vs dir. Türk yazarlarımızdan çok iyi olanlar var. En azından bu tarz tarihi bir roman herkese bilmediği bir şeyler katacaktır. O açıdan Türk yazarlara ağırlık verilmesinden yanayım..

3 Yorum:

Adsız

teşekkürler

Adsız

gerçekten güzel bir kitab

Adsız

bende bu kitabı okudum ve bilmediğim şeyler öğrendim

Yorum Gönder

 

Kaç kişi gelmiş buralara?